Postat av: Tessans Bokblogg

Bara en massa bra böcker verkar det som! Har själv Game of Thrones på svenska men har inte läst dem än :P Sherrilyn Kenyon är jag väldigt nyfiken på! Hur är de skrivna? Är det lätt engelska eller är den lite svår? För jag pallar inte med böcker som innehåller jobbiga ord på engelska. Jag vill att det ska flyta på som i en ungdomsbok. Är det ungdomsböcker?

Svar: Såklart - inte köper jag dåliga böcker ;)Om du gillar tv-serien Game of Thrones så kommer du att gilla boken, hittills har jag läst 82 sidor i boken och det är ungefär helt likadan som serien på tv.

Sherrilyn Kenyons böcker har mycket grekisk mytologi i sig; som exempelvis antikens gudar fast i nutida samhällen. Personligen hade jag inte problem med engelskan, men det är ju alltid svårt att veta hur andra känner. Serien är inom genrérna Dark Romance och Young Adult, men den passar snarare inte allt för unga. Jag skulle personligen säga från åldern 14 eller 15 och uppåt då de är rätt intima ibland. Jag rekomenderar starkt serien, men det tar nog ett tag att läsa ut alla böckerna i serien eftersom det finns 25 böcker (hittills). Läs gärna min recension på Fantasy Lover inom kategorin Bokrecensioner: Dark Romance. =)
Melanie

2012-10-28 @ 01:55:16
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Game of Thrones har jag sett om två gånger. Längtar tills tredje säsongen! Har även läst de första hundra sidorna i boken men jag fastnade aldrig. Ska ge den en chans igen senare. Jag har inte problem med engelskan (har till och med Cambridge-diplom här hemma, skryt skryt :P) men jag vill inte att det ska vara för jobbigt att läsa. Det ska flyta på. En bok som inte flyter på på engelska exempelvis är "Soulless" av Gail Carriger om du läst den. Om Sherrilyn Kenyons böcker är skrivna på samma sätt så vill jag inte läsa de på engelska :P

Svar: Själv har jag bara sett första säsongen då jag ser dem på dvd ><Haha det är okej att skryta ;)
Håller med angående Själlös, inte ens på svenska flyter den på.
Jag tycker inte att de är skrivna så, men som sagt; svårt att veta vad du skulle tycka :P
Melanie

2012-10-28 @ 13:35:42
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Ooooh, då har du en bra säsong 2 framför dig sen!! Jag får se ifall jag ser en bok av Sherrilyn Kenyon i affären. Då bläddrar jag igenom den istället. Jag vill gärna förstå ALLT jag läser. Flyter det inte på så köper jag inte de alls. Men vi får se, hoppas på att de är skrivna för ungdomar :)

Svar: Det hoppas jag verkligen - längtar tills den släpps!Haha gör du så ^^ jag tycker i alla fann väldigt mycket om Sherrilyn Kenyon =)
Melanie

2012-10-28 @ 15:31:47
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Marijha

Jag har läst alla Game of thrones böcker som har kommit ut och älskar dem! Serien är oxå bra, men böckerna slår högre iaf för mig som älskar att läsa. Måste oxå säga att du har en väldigt fin blogg! Något som detta jag strävar efter med min.:)

Svar: Hoppas att jag känner detsamma om bokserien som dig! Har ju inte kommit särskillt långt i första boken ännu =)Tack så mycket =) Ska kolla in din blogg , säg gärna till om du behöver hjälp =)
Melanie

2012-10-28 @ 15:38:41
URL: http://marijha.blogspot.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Ja, jag har nu läst din recension av Sherrilyn kenyon och det verkar ju så himla bra. Jättefin recension! ;D

Svar: Vad bra, Tack :D
Melanie

2012-10-28 @ 22:01:49
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha du är så söt! Du låter som en nyhetsuppläsare. ;)

Svar: Naww =(
Melanie

2012-10-29 @ 20:14:31

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: