Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Eftersom jag inte kan se vad det står, vad är det för en blå bok med en planet på, på översta raden?
Jag läser visserligen inte böcker men den ser tilltalande ut.
Och en annan fråga, vad är det för typsnitt (text) du har här i kommentarsrutan där man skriver? Sjuk snygg är den iallafall.

Svar: Det är Gravity av Melissa Marr, du kan finna min recension här: http://iheartfantasy.blogg.se/2013/june/gravity.html =)Typsnittet heter "Bradley Hand ITC" ^^
Kul att du tittade in. =D
PS: Kollade in din blogg, storgillar den! Vilken Star Trek skulle du rekommendera till någon som inte sett den tidigare? =)
Melanie

2013-07-02 @ 04:27:42
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Nämen titta! Den recensionen hade jag helt missat =) Få ta och läsa den snarast.

Jag ska se om jag lyckas sätta in det typsnittet, men känner jag mig rätt så kommer jag misslyckas totalt.

Tack, alltid kul när någon gillar det man gör och även om böcker kanske inte är just min grej så tittar jag in här hos dig med jämna mellanrum. Allt för att få lite inspiration om böcker som kanske kan tilltala mig. Som Gravity, omslaget lockar mig iallafall =) Plus att du skriver lite om filmer ibland och det kan jag ju inte bara missa =)


Har man aldrig sett Star Trek och inte vet så mycket om det så är det egentligen bäst att se serierna och filmerna i kronologisk ordning. Eller så går du direkt på Star Trek från 2009 och Star Trek Into Darkness eftersom allt börjar om på nytt i en ny tidslinje. Men då krävs det ändå att man har lite koll på läget.

Men en onlinevän till mig har radat upp den kronologiska ordningen så fint.
Kim säger så här och jag håller med:

1: "Star Trek: Enterprise season 1-4".
2: "Star Trek: The Original Series season 1-3".
3: "Star Trek: The Motion Picture".
4: "Star Trek II: The Wrath of Khan".
5: "Star Trek III: THe Search for Spock".
6: "Star Trek IV: The Voyage Home".
7: "Star Trek V: The Final Frontier".
8: "Star Trek VI: The Undiscovered Country".
9: "Star Trek: The Next Generation season 1-5".
10: "Star Trek: The Next Generation season 6", "Star Trek: Deep Space Nine season 1".
11: "Star Trek: The Next Generation season 7", "Star Trek: Deep Space Nine season 2".
12: "Star Trek: Generations".
13: "Star Trek: Deep Space Nine season 3", "Star Trek: Voyager season 1",
14: "Star Trek: Deep Space Nine season 4", "Star Trek: Voyager season 2",
15: "Star Trek: First Contact",
16: "Star Trek: Deep Space Nine season 5", "Star Trek: Voyager season 3",
17: "Star Trek: Deep Space Nine season 6", "Star Trek: Voyager season 4".
18: "Star Trek: Resurrection".
19: "Star Trek: Deep Space Nine season 7", "Star Trek: Voyager season 5".
20: "Star Trek: Voyager season 6-7".
21: "Star Trek: Nemesis".
22: "Star Trek" (Ny alternativ tidslinje skapas av skurken Nero).
23: "Star Trek: Into Darkness".

Svar: Såklart att jag måste skriva om filmer - de är ju minst lika bra som böckerna =) Skriver ju om tv-serier också, vettu ^^Oj! Jag visste inte att det fanns så många Star Trek! Ska definitivt få tag i en av dem, tack för hjälpen =D
PS: Förresten, så man måste alltså se Enterprise för att förstå Original Series och så vidare..? =P
Melanie

2013-07-02 @ 15:43:14
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

SV: Nej, Du måste inte se Enterprise först eftersom det är den nyaste serien, men den utspelar sig ändå före Star Trek: TOS och vill man se de i rätt tidsordning så rekommenderar jag att man börjar med ENT.

Dessutom så är Star Trek: The Original Series rätt så seg och tråkig med tanke på hur tekniken ser ut idag. Den är så gammal med andra ord och risken finns att man tröttnar innan man kommer i mål.

Jag ser nu att Kim glömde en serie i sin lista, nämligen Star Trek: The Animated Series som man ska se direkt efter Star Trek: The Original Series. Dock är den animerade serien riktigt värdelös och jag ska erkänna att jag inte orkade se klart den. Jag la ner den efter 5 avsnitt eller nått...

Svar: Aha tror jag förstår nu ;) Jaså då kanske jag inte ska börja med TOS då ^^ Nää jag tänker nog inte se den animerade =) Synd bara att boxarna är så dyra, de kostar ju 800:- styck =P I alla fall på cdon...
Melanie

2013-07-02 @ 17:32:16
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Anna - Boktycke

Tyckte inte heller att Gravity var någon höjdare, men snygg är den iaf.

Svar: Precis - nästan värt att ha den bara tack vare omslaget =)
Melanie

2013-07-02 @ 18:22:23
URL: http://boktycke.se

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: