Postat av: Micke

Jag uppskattar nog filmen mer än vad du gör. Men det är en av tjusningarna med film, att man kan tycka olika.

Svar: Det tror jag också. :)
Melanie

2014-11-03 @ 10:28:07
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se
Postat av: Bojan

Nu snackar vi! :)
Ruins var iofs medioker, kika in en "bra" skräckis för att göra genren rättvisa.

Här kommer lite tips:

Sinister
Stoker
Rec
Case 39
Jacobs Ladder
The Conjuring
Black Death
Deliver us from evil

Sen är jag personligen svag för asiatiska skräckisar med:

I saw the devil
Sympathy for lady vengeance
Bedevilled

Sen så får du komma ihåg att en skräckis gör sig bäst tillrätta i ett becksvart rum, sent på kvällen :)

Ser fram emot fler recensioner!

Svar: Snacka om timing; att jag planerat att se en skräckfilm dagen efter att du kommenterar att du vill se fler skräckrecensioner. ;)
Vi får se om jag tar en titt på dem. Självklart är jag nyfiken, men min erfarenhet av skräckisar är som sagt inte den bästa och de jag sett är skräp hela bunden. Föredrar mörkare thrillers framför skräck, då de oftare är mer välgjorda med starkare handlingar. :)

Men ska kolla upp filmerna du skrev och se om någon av dem är av intresse!

Jättekul att du har hittat - och gillar - min blogg!
Melanie

2014-11-03 @ 14:23:39
Postat av: Bojan

Mjo, uppskattar i stort sett bloggar som skiljer sig från den slentrianmässiga "fota en kebabtallrik och mina nya skor" mallen. Hittade det av en slump när vi gick igenom CV-n, catchigt namn då jag gillar fantasy själv.

Vi är på samma våglängd när det gäller handling i skräck, det får gärna vara en tung psykologisk thriller ist för en hjärndöd slasher. Men ibland kan man även uppskatta filmer som är så kassa att de till slut blir bra, mestadels pga ren humorfaktor.

Börja med Jacobs ladder isf, case 39 hade väldigt bra stämning, trots avsaknad av "grafiskt innehåll".

Reserverar mig för typos, snabbskriver från mobilen, är på lunch :)

Svar: Samma här, jag älskar "nörd-bloggar" (alltså kring, film, serier böcker och spel) men läser inte under några omständigheter matbloggar, modebloggar och liknande trams.
Aha, ja, jag vet ju att ni egentligen inte behöver någon extrahjälp, men tänkte hellre ta chansen och lämna in CV:t och misslyckas än att sumpa chansen helt. Det är ju ändå mitt mål att arbeta i antingen Game eller Akademibokhandeln. :)

Det håller jag definitivt med dig om. Jag såg Evil Dead 2 häromveckan och den var så dålig att jag satt och asgarvade genom hela filmen. xD
Melanie

2014-11-03 @ 16:07:59
Postat av: Micke

Evil Dead 2 är en skräckkomedi, så om den fick dig att skratta, så har den uppfyllt sitt mål.

Svar: Det förstår jag. Men det var inte scenerna som var ämnade att vara roliga som var roliga, utan det var att den var så dåligt gjord som var skrattretande. :)
Melanie

2014-11-03 @ 20:58:15
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: