Postat av: Felicia

Att det är orealistiskt håller jag med om (det gör nog John Green också, tror det var ett medvetet val från hans sida att basera sin bok på en sådan otrolighet) men tja... att du inte träffat några Katherines beror väl mest på att du bor i Sverige? Eller åtminstone inte i USA. Där låg namnet Katherine stadigt runt det trettionde mest populära flicknamnet på bäbisar under hela nittiotalet (minst populärt 99 då det var #36 och mest populärt 91 då det var #25) med andra ord finns det väldigt många Katherines födda på nittiotalet i USA!

(Förlåt för att jag kommer och infodumpar, men precis som Colin tycker jag om statistik och siffror så jag tyckte det var lite roligt att kolla upp :)) Skulle du rekommendera "I huvudet på Colin Fischer"?

Svar: Alltså, jag tycker att "I huvudet på Colin Fischer" är bra och jag är glad att jag fick den som recex, men det är inte en sådan bok jag skulle köpa själv. Huvudkaraktären har ett väldigt intressant tankesätt och boken är lättsam och går snabbt att läsa, så söker du inte ett superhögt tempo, spänning och liknande så borde den nog passa. :)
Melanie

2015-04-11 @ 09:18:44

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: