Postat av: Micaela

Vad!? Inte Paul Wesley!? Han är ju en grym skådis! Han platsar också med Ian, Nina, Candice och Steven! ;)

Svar: Haha, nu är det så att jag skrev den recensionen för två och ett halvt år sedan ;) På den tiden var jag inte särskilt förtjust i Wesley, men han har växt för mig nu. :)
Melanie

2014-09-14 @ 01:11:14
URL: http://othgirl.blogg.se
Postat av: Micaela

Ja, jag är medveten om datumet, men då du inte har skrivit recension om den senaste säsongen så visste jag inte ;) Även om jag också älskar Ian, så tycker jag ändå att det är väldigt tråkigt att han är så sjukt överskattad medan Paul väldigt underskattad :( jag önskar bara att alla kunde uppskatta honom lite mer, för han förtjänar lika mycket credit som Ian gör :)

Svar: Längtar till femte säsongen (förbokad och på G snart!) trots att jag inte var jätteförtjust i den fjärde. :) Håller med om att Ians och Pauls popularitet är lite obalanserad. Personligen gillade jag Ian innan TvD tack vare Lost, medan jag inte sett Paul innan; så det kanske är så för andra också? :)
Melanie

2014-09-14 @ 19:16:06
URL: http://othgirl.blogg.se
Postat av: Micaela

Snarare tror jag tyvärr att anledningen till att Ian är så mycket populärare än Paul är mest för att han är snyggare. Vilket är till delvis sant, tyvärr. Många har till och med erkänt det. Vilket är sorgligt tycker jag, haha. Jag tycker också att Ian är snyggare, men jag älskar ändå Pauls skådespel mer om jag måste välja mellan de två. Jag såg TVD först när den kom 2009. Inte förrän sommar 2012 hade jag Lost maraton för första gången ;) vore det inte för Ian, så hade jag antagligen aldrig sett Lost. Grymt bra serie, förresten!

Jag slutade titta på TVD efter 100:e avsnittet (5x11). Har helt enkelt ingen lust att titta på serien längre. Den är inte så bra längre, åtminstone inte lika bra som de tre första säsongerna - det är som om de har fått slut på idéer nu. De har dragit ut på den lite väl länge nu och det finns ens ingen logik längre. Några exemplar på ingen logik är: 1) de dödar karaktärer och sen tar de dem tillbaka. Det är som om Julie Plec bara leker med tanken att de kan ta tillbaka vem som helst så att det bara blir tråkigt i slutändan. Suck. 2) Elena älskar plötsligt inte Stefan längre (vad hände med Klaus "Crazy or not, the kind of love never dies"?). Ingen logik alls! 3) Plötsligt fanns det ett botemedel? 4) Och en massa mer! Så nä tack att fortsätta se.

Även inga originalvampyrerna längre. Jag saknar dem verkligen, serien är inte sig likt utan dem. Särskilt inte utan Klaus som är min största favoritkaraktär. Ingen Klaroline (Klaus/Caroline) heller som också är mitt största OTP. Även Elena är anledning nog att sluta se serien. Jag avskyr verkligen henne nu. Hon har sämsta karaktärutveckling ever, enligt mig iallafall. Jag saknar den rara, snälla Elena i början. Nu är hon bara en löjlig och jobbig person som jag knappt känner igen ändå sedan hon blev vampyr x) och Damon/Elena, herregud vad jobbigt det är att se dem, de bara velar fram och tillbaka med varandra hela tiden. Bestäm er nån gång! Så irriterande. Det finns många, många anledningar mer. Men den största anledningen är helt enkelt att den bara inte är lika bra som de tre första säsongerna.

Oj vad värst långt det blev! xD

Svar: Oj vad långt! ;)Jo, det är förstås en rejäl bidragande faktor och jag tycker också att det är synd att det är så.Det roliga är att jag håller med om allt du skriver. Tycker också att det känns så otroligt fånigt med att dra tillbaka de döda karaktärerna - det blir då inte det minsta sorgligt när någon dör! Saknar också originalen väldigt mycket - säsong 3 var den bästa enligt mig, just tack vare dem! Botemedlet var också väldigt patetiskt; de har levt hur länge som helst men JUST när Elena blir vampyr så finns ett botemedel? Jag älskade Elena i början, just för att hon var så "oskyldig", men nu känns hon inte ett dugg unik och precis som du så gillar jag inte henne alls efter säsong 4. Visst att hon blir vampyr skulle vara helt OK, men då ska hennes personlighet bli förstorad, inte förändrad... Jag skulle också vilja se något annat än triangeldraman också. Att Elena verkligen blev tillsammans med någon av dem och hade ett bra förhållande helt enkelt.
Det går ju ett rykte om att någon av huvudskådespelarna har valt att hoppa av, och jag hoppas verkligen att det stämmer; för då kanske det blir lite mer lugn och ro på kärleksfronten.
Melanie

2014-09-15 @ 17:06:36
URL: http://othgirl.blogg.se
Postat av: Micaela

Tummen upp för att du också håller med ;) ja, precis. Att bli en vampyr skulle förstora ens personlighet, inte förändras som det gjorde för Elena. Det är SÅ ingen logik alls i det! Samma sak med känslor. Att bli en vampyr skulle också förstora ens känslor, om jag inte minns fel. Elena älskade Stefan så jäkla mycket och hade känslor för Damon innan hon blev vampyr. Så när hon blev vampyr, så blev hennes känslor för Damon plötsligt förstorade medan känslorna för Stefan försvann? Ingen logik alls.

Och också att Damon och Elena sedan var sired till varandra? Det förstörde mycket. Jag själv är ett Stelena-fan, men jag hade ändå alltid gillat spänningen och dynamiken mellan Damon och Elena även när hon var ihop med Stefan. Så när sired grejen kom, blev jag mycket besviken. Det var som om att bli sired var enda sättet för Delena att bli tillsammans överhuvudtaget så att det mellan dem därför inte kändes lika äkta längre.

Jag önskar också att de fokuserar mindre på kärlekstriangeln som bara börjar bli så tröttsamt! Jaså? Går det ett rykte om att en av huvudpersonerna vill hoppa av? Det visste jag inte. Då hoppas jag också att det stämmer, så att de äntligen kan fokusera mindre på kärleksfronten. Men bara för att jag slutade titta betyder inte det att det är för gott. Jag ska ta upp serien igen när den har blivit nedlagd och då ska jag ha maraton :)

Svar: Jag kommer nog att försöka "stå ut" så länge jag kan; just för att jag starkt ogillar att ha oavslutade serier i hyllan. :) Men även jag har börjat tröttna.
Här kan du läsa mer om ryktet:
http://moviepilot.com/posts/2014/08/18/the-vampire-diaries-main-character-to-leave-the-show-for-season-7-2201620?lt_source=external,manual
Melanie

2014-09-15 @ 17:37:57
URL: http://othgirl.blogg.se

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: