Postat av: Tessans Bokblogg

Fan jag skrev fel till dig så jag skriver det i din blogg istället: Tredje boken och femte boken i Klanen om otori kostar 43 kr på Bokus. Den fjärde kostar 19 kr. Om det är bara dem du fattas så köp dem NU! Summan blir strax över 100 kr och du slipper fraktkostnaden. Inga av böckerna trycks upp längre. Jag köpte den sista På kudde av gräs på Adlibris (det var den jag fattades) och nu är de slut. Oooh, får panik när något sådant här händer. Speciellt när det är en serie man har hemma men inte alla delar. Jag hade lite tur alltså att jag fick tag på den sista. Men är det bara 3,4 och 5:an du fattas så måste du köpa dem nu. Det finns annars alltid biblioteket man kan låna dem på men det är inte riktigt samma sak. Jag vill gärna ha mina serier komplett här hemma. Du känner säkert samma som jag?

Svar: Jag vill så så gärna köpa dem NU men problemet är att man är pank så jag kan inte skaffa dem förren februari och då är de säkert slut allesammans! Jag får också panik av sådant, speciellt när det är en serie jag gillar/älskar. Jag vet inte varför men jag klarar inte av att låna böcker från bibliotek; jag måste alltid köpa dem och ha den kompletta serien (precis som du). Men aaaaaaa jag vet inte hur jag ska göra; måste ju ha dem men det blir ju svårt när man inte har råd... >< Förhoppningsvis finns de sista kvar ett liiiiitet kvar till...
Melanie

2012-10-21 @ 15:31:45
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Ooooh! Fan, jag lider med dig. Har du ingen släkting eller så som kan köpa dem till sig så länge? För jag vet inte om de finns kvar tills februari. Snart är det jul och så...säkert många som köper böckerna då och så tar dem slut? Gud, jag vet att det är riktigt jobbigt. Har du inte studiebidrag? Eller? Jag vet inte hur gammal du är! Eller du jobbar som jag? Fan, sno dem annars från en bokaffär eller något, haha. Nej, gör inte det! Skoja bara. Eller...jo. Vad gör man inte för böcker? haha.

Svar: Hmm naa det tror jag verkligen inte, inte när jag inte kan betala tillbaka på länge :PJo det tror jag med =/ Sååå jobbigt när böcker slutar publiseras; dumma bokförlag (hoppas inte Månpocket läser detta ;)).
Haha jorå... jag har studiebidrag då jag fyllde 17 i augusti, men jag unnade mig lite lyx under sommarlovet (><) och köpte mååååånga böcker vilket gjorde att jag "lånade pengar" från mitt eget sparkonto som ska gå till jag flyttar hemifrån, så då ligger jag lixom "back" i ekonomin om du förstår :P Tyvärr har jag inte något jobb ännu, skolan tar upp så mycket tid så jag har knappt tid över att att äta haha xD
Haha håller med; vad gör man inte för böcker? Men jag skulle inte gå så långt som att stjäla... eller? xD
Melanie

2012-10-21 @ 15:48:15
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

JAG VET! Att jag inte tänkte på det innan. Skriv ett mail till månpocket och be om 3,4 och 5 som recensionsexemplar? Gör det nu!!! =)

Svar: Det är en bra idé men problemet är att jag mejlade både Månpocket och Bonnier Carlsen (som publiserar de inbundna) men Månpocket har inga böcker att ge då de är helt slutsålda och Bonnier skickar inte heller ut :P Deras anledning vet jag dock inte vilken det är...Men annars var det en toppenidé =)
Melanie

2012-10-21 @ 15:52:55
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Ja då är där inte mycket annat att göra. Fan =( Har du tur så finns de kvar i februari men jag personligen tror inte det med tanke på att julen snart är här och att folk köper ALLT i julklapp. Tänk så köper de klanen otori-böckerna? =(

Svar: Det är så synd att de helt plötsligt slutar publisera en bra serie som denna; ologiskt. Antagligen försvinner de till jul som du skriver... Jag får väl önska mig dem jag med och hålla tummarna att de finns kvar tills dess (och att de isåfall hamnar i paketet xD). Jag har till och med kikat runt på Tradera i min panik, ifall att någon kommer att sälja om de tar slut...
Melanie

2012-10-21 @ 15:58:19
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/
Postat av: Tessans Bokblogg

Fan också, hann inte läsa ditt svar :( Aja, iallafall. Ta hand om dig och se till och gör det du vill! =) Nu ska jag börja läsa TEN! Ska bli så kul!! =)

Svar: Aww hoppas den är bra! Vill oxå läsa den =)
Melanie

2012-10-21 @ 17:15:52
URL: http://tessansbokblogg.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: