Postat av: Johanna

Sv: Det du är orolig för är det det du berättade för mig om att Damon skulle dö? Tror det var du som sa det i alla fall.. Men handlingen skiljer ju ändå rätt mycket från böckerna till tv-serien. Tycker jag i alla fall :)
Om The Casual Vacancy har jag hört blandade åsikter, vissa tycker som du att den är dålig medans vissa tycker att den är riktigt bra när man väl har lärt sig alla olika karaktärer så ser fram emot att läsa den och skapa mig en egen tanke om den :)

Svar: Japp det är det jag oroar mig för ;) Jo de skiljer sig men baseras huvudsakligen på böckerna, så gott som allt som har hänt i tv-serien händer någon gång i bokserien =)Jo jag vet, alla har olika åsikter angående TCV =P Ja, det är det bästa - att bilda sin egen uppfattning. Förhoppningsvis gillar du den! Läs gärna min recension här:
http://iheartfantasy.blogg.se/2012/december/den-tomma-stolen.html . Recensionen blev väldigt kort för jag visste inte vad jag skulle skriva om den xD
Melanie

2013-02-21 @ 12:32:11
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Johanna

Sv: Om det verkligen händer blir jag förkrossad :(
Jag hoppas också att jag gillar den men har förberett mig på att bli lite besviken ;)

Svar: Samma här =/Bättre så för då är det större chans att du blir positivt överraskad =)
Melanie

2013-02-21 @ 14:39:38
URL: http://boktjejen.devote.se
Postat av: Emilie

Jag läste boktjuven i somras och kände ungefär detsamma som du gjorde. Fast på den tiden hade jag inte så mycket emot spoilers (som om det var typ för tio år sedan), visst jag spoilade aldrig för någon eller så men om någon gjorde det för mig så tog jag det inte så allvarligt. Hade jag läst boktjuven nu hade jag nog blivit en aningen irriterad på den punkten. Fast om man tänker efter nämnde han bara en pytteliten del av vad som hände för när det väl hände blev det ändå som en slags slap in the face, tycker du inte? :) Översättningarna var lite skumma, det håller jag med om, men kom fram till redan när han översatte "himmel" att boken var ju "menad för" det engelska språket och himmel och sky är ju rätt så olika. Jag funderade faktiskt på om det inte vart bäst att läsa den på engelska. Men mycket fin bok nevertheless :)

Tack för din kommentar förresten! Visst är det lite fiffigt med att färgkoda böckerna ;) Jag är en sån där kategorimänniska som älskar att dela in saker och sen försöka variera så att ingen hög blir oläst för länge :)

Ha det så bra!

Svar: Haha oj vad mycket du skrev!Alltså visst blev det lite så men jag kände ändå att "Döden" hade spoilat för mycket och att det tog bort spänningen =P haha jo det förstår jag att det är annorlunda på Engelska, men jag tycker i allmänhet att förklaringarna av ord osv var onödiga =)

Haha det var väldigt smart!
Melanie

2013-02-28 @ 04:04:44
URL: http://bokhandlarn.wordpress.com

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: