Postat av: Micke

Jag såg den på bio, riktigt bra film! Den är lång, men om det är en bra film så känns den inte lång.

Svar: Håller med; tiden flyger förbi och jag gråter varje gång jag ser den :P
Melanie

2013-11-13 @ 13:08:00
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se
Postat av: Micke

En bra film ska väcka känslor!

Blir du berörd av vissa filmer?

Svar: Håller definitivt med! En film för mig klassificeras inte som bra förrän den har väckt känslor av något slag, och sorg är en av de starkaste. Gråter jag till en film är den garanterat bra.
Jag kan bli berörd av rätt många filmer, klassiska snyftare så som Titanic men även filmer som Water for elephants, Memoairs of an geisha, Sanctum, Seven pounds, The boy in the striped pyjamas, Flowers of war, The last song, The notebook, A walk to remember, Remember me, Beyond borders, The other Boleyn girl, och Changeling såklart (grinar genom nästan hela den filmen, varje gång). Dock är jag en sådan person som även kan tycka att Game of thrones, Lord of the Rings och till och med Lejonkungen berör ;) Men det är inte ofta en film får mig att gråta. Alla ovanstående är filmer som ändå berört mig på något sätt. Älskar sådana filmer. Du då? :)
Melanie

2013-11-13 @ 21:24:33
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se
Postat av: Micke

När det gäller drama så gillar jag filmer som handlar om förståndshandikappade personer, t.ex. Sling Blade, Forrest Gump, Gilbert Grape och Rain Man.

Svar: Jag gillar också sådana filmer, men jag tycker alltid så synd om karaktärerna :( Dock har jag inte - och jag vet att jag låter väldigt efter nu - sett någon av filmerna du nämnde - inte ens Forrest Gump xD
Melanie

2013-11-16 @ 15:35:00
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se
Postat av: Micke

Då borde du se dem! Riktigt bra filmer!

Svar: Jag ska kolla upp de jag inte hört talas om :) Jag måste se Forrest Gump någon gång!
Melanie

2013-11-16 @ 21:09:18
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: