Postat av: Lina - A Film and Tv Freak Like Me

The Counselor, vilket skit säger jag bara.

Svar: Jo jag läste din recension, vad synd att den inte var bra :( Det är ju så många exceptionella skådespelare med! Hoppas jag gillar den mer...
Melanie

2014-04-09 @ 03:13:47
URL: http://afreaklikeme.blogg.se%20/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

SV: Förstår du sig på filmen så få du gärna förklara för mig. För jag fick verkligen inte ihop nått. Verken karaktärer eller handling. Snacka om luckor i manuset.

Svar: Hm okej, då hoppas vi på det bästa :/ Trist när inte allt förklaras i filmer...
Melanie

2014-04-09 @ 08:05:57
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

SV: Det kan ju ha vatt så att jag va lite extra trög just den dagen, men jag fick iaf inte ihop det.

Svar: Jag tror inte att du var extra trög, men vi får se vad jag tycker :)
Melanie

2014-04-09 @ 19:38:03
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: mli

Hej!
jag tycker att det blev lite jobbiagre med den nya menyn. Det är typ som nya cdon- så fort man kmr i närheten dyker den upp...t.ex. om man srkollar ner på bloggen och vill klicka på ngt högre upp än på mitten av skärmen dyker menyn hela tiden upp. och det är liten text i själva menyn...

det som är bra är att allt är smmlat och lätt att överskåda...och det blir inte lika mycket att fokusera runt omkring på själva blogg sidan;)

Svar: Vad synd att du stör dig på den. :P Jag hoppas att många andra ser fördelarna med den :) Själv tycker jag det blev snyggare!
Melanie

2014-04-19 @ 20:33:46
Postat av: mli

Ja, det blev definitivt snyggare design på bloggen men jag irriterar mig för mkt på det tyvärr:(

Svar: Så mycket? Jag tycker ändå att det är okej, eftersom den endast täcker 1/3 av skärmen, inte hälften som vid cdon. :P
Melanie

2014-04-19 @ 23:54:17
Postat av: Anonym

alltså själva menyn täcker inte hela, men om man för musen strax över mitten så kmr menyn ner...vilket jag stör mig på;)

Vad för tema är det du satsar på?=)

Svar: Förstår inte riktigt vad du menar. :P Täcker inte hela vad? Skärmen? Bredden eller höjden? :) Är det jättestörande eller levandebart? :)
Hm, tema? Typ, välkommen-till-min-blogg. Haha nä, men jag vet faktiskt inte. Vill göra den hemtrevlig och samtidigt ha lite av "mig" i den. Om du har något tips får du jättegärna säga till. Vill gärna få den att se lite mer professionell ut.
Melanie

2014-04-20 @ 17:42:52
Postat av: mli

ja, förlåt!(glömmer ås lätt att skriva namn:P)

Okej, tänk dig att skärmen är fyrkantig. Om du för pilen upp tills ca 1/3 av skärmen återstår kmr menyn ner...om man ska klicka på ngt på den övre delen av skärmen är menyn i vägen;)

Men det är mkt lättare att flytta sig omkring på bloggen (behöver inte skrolla upp hela vägen för att byta kategori) osv...

Svar: Inga problem!
Haha då får man dra ner pilen igen ;)
Det är bra, det var det som var planen! Planerar också på att lägga dit en "uppåt-knapp" i nedre hörnet så man slipper scrolla upp. :)

Själva designen - färg, bakgrund osv - är inte helt klart, men vad tycker du hittills? :)
Melanie

2014-04-20 @ 17:51:54
Postat av: mli

Och kanske, om möjligt, göra själva texten i menyn större?

Svar: Jag tänkte göra det, men ju större texten är desto mer hoppar menyn ner :P vad är bäst?
Melanie

2014-04-20 @ 17:53:13
Postat av: mli

tyvärr lite tradig- visa att du är en tonåring! våga experimentera med färg och mönster!;) det är ju vår och snart sommar oxå:D
Inspiration kanske?:
https://www.google.se/search?q=f%C3%A4rg+och+m%C3%B6nster&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Nu5TU-m5DIn5yAPYi4DoDQ&ved=0CAgQ_AUoAQ

Svar: Jag vill att den ska vara varm och välkomnande, inte avskräckande ;) Vill inte ha för mycket som drar iväg fokus helt enkelt :P Vid de som du länkade skulle det bli alldeles för mycket och ingen skulle ens märka vad som finns att läsa :P
Melanie

2014-04-20 @ 17:57:19
Postat av: mli

https://www.google.se/search?q=f%C3%A4rg+och+m%C3%B6nster&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Nu5TU-m5DIn5yAPYi4DoDQ&ved=0CAgQ_AUoAQ#q=colour&tbm=isch

Svar: Och något att tänka på att bilden kommer att upprepas över hela skärmen - det går inte att få en enda gigantisk bild över hela, eftersom alla skärmar är olika stora. Så det ser lite missbildat ut om en bild med snirkligheter och liknande upprepas, det blir hack. Det måste vara en kontinuerlig bild, och då blir det tråkigare.
Melanie

2014-04-20 @ 17:58:14
Postat av: mli

jo då, det tror iaf jag. nu är det "dammigt", liksom tradigt. med färg, visst kmr inte allt fokus varea på texten, men för att bli intresserad av texten måste omgivningen först vara tilltalande.

satsa på somrigt, inte nödvändigtvis blommor, inte för mkt mönster men ändå ngt som händer.

Svar: Menar du dammigt eller skulle det stå damigt? :) Håller med om att det måste vara bra bakgrund, men inte dra alltför mycket uppmärksamhet. Satsar på något liknande www.moonchild.nu . . .
Den där länken du skickade tycker jag fortfarande är rätt mycket distraktion - man kommer inte märka menyknappen :P
Melanie

2014-04-20 @ 18:01:49
Postat av: Anonym

dammigt som damm man damm-sugar upp;)

Svar: Haha, det är ju beige inte grått! ;) du får gärna hjälpa mig hitta en bakgrund, en wrapper och en textbakgrund som alla går ton i ton och blir ljusare - dvs mörk bakgrund, ljusare wrapper och ännu ljusare textbakgrund.
Melanie

2014-04-20 @ 18:11:05

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: