Postat av: Marie-Chantal Long

Oj vad du blev provocerad av min bok/min stil! Men så är det, smaken är som baken ... Det finns många som tycker om boken just av de anledningar som du retar dig på: korthuggen stil, öppet slut osv. Synd att du behövde använda så mycket energi på att såga boken! Spara det till roligare saker, vet jag ... Tre saker dock: jag är inte lat. Jag försöker aldrig göra mig märkvärdig. Frågetecken är ett väl beprövat sätt att uttrycka sig i litteratur. För övrigt får allt det andra säga mer om dig än om mig. Vänligen M-C Long

Svar: Min recension var inte ett försök att förolämpa dig på något sätt, utan snarare att göra en så rättvis bedömning av din bok som möjligt, så mina läsare får de bästa rekommendationerna. Bara för att jag inte gillar din bok betyder inte att jag inte respekterar dig. Du har fått din bok publicerad och det är en stor sak! Du är säkert hur go som helst men det är tyvärr ingenting jag kan skildra i min recension eftersom det inte påverkar läsningen. Att skriva negativa recensioner är tufft, speciellt när man vet att författaren kanske läser den, men jag vägrar att försköna mina åsikter bara därför. Jag har egentligen som princip att endast läsa böcker som fått minst betyget 3,8 på Goodreads (helst över 4), men recensionsexemplar är ett undantag. Så trots att "Den blomstertid nu kommer" har fått 1,86 på Goodreads så ville jag ändå läsa den och skriva min uppriktiga åsikt. Jag är ledsen om det sårade dig, och jag tror som sagt att du är en toppenperson, men jag kan inte basera mitt omdöme på det.
Melanie

2015-08-11 @ 08:54:24

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: