Postat av: Lina - A Film and Tv Freak Like Me

Almost Human som JJ producerat är riktigt bra så det är skamligt att den blev nedlagd, utan svar och allt.
Men å andra sidan så ägs den av tv-kanalen FOX och de lägger alltid ner sina riktiga sci-fi serier efter 13 avsnitt, eller mindre om man har otur medan oäkta sci-fi serier som tar oss tillbaka till stenåldern få rulla vidare i all evighet. De är väll antagligen billigare att tillverka och det tycks Fox gilla.
Terra Nova va t.ex dödsdömd redan efter pilotavsnittet som tog hela budgeten men bara för att den är producerad av ett stort namn, Steven Spielberg, så fick den ändå sina 13 avsnitt men inget slut.

Svar: Almost Human vill jag väldigt gärna se. Vill se de flesta av JJ Abrams serier. :)
Jag AVSKYR när serier avslutas utan att man vet allt. Sarah Connor Chronicles, Alcatraz osv. Så frustrerande!
Melanie

2015-07-11 @ 16:10:12
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and Tv Freak Like Me

SV: Jag tror iofs inte att du kommer tycka om Almost Human men den är helt klart värd en titt iaf =)
Alla serier som blir nedlagda utan att ens få en riktigt chans har en gemensam nämnare: TV-kanalen FOX! Jävla skitkanal rent ut sagt. Jag fattar inte varför folk säljer sina idéer till dom, de vet ju alla hur det kommer går. Ja menar, när stora namn som JJ och Spielberg inte ens kan vinna deras förtroende hur ska då nån annan lyckas?

Svar: Varför skulle jag inte gilla den? Den verkar ju braaa. :(
Melanie

2015-07-11 @ 21:24:26
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and Tv Freak Like Me

Terminator: TSCC gick förövrigt på FOX den med.. Så snacka om att man blev förvånad när den fick 2 säsong! Men iofs, de tog ut sin hämnd kallblodigt, precis som ett hån mot oss tittare..

Svar: Ja jag gillade säsong 2 betydligt mycket mer än 1a och så fick man inte veta alla svar. :(
Melanie

2015-07-11 @ 21:26:39
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and Tv Freak Like Me

SV: Jag tror inte riktigt att Almost Human är din stil. Jag älskar nämligen den och vi delar ju inte riktig samma tycke om sci-fi ;)

Samma sak med TSCC, den är lite mer för mig än för dig. Jag älskar den från första till sista avsnittet. Underbar serier och jag dör av saknad sedan den las ner... =(

Svar: Oh, men jag tror faktiskt jag kommer gilla den. Karl Urban är ju med. :)
Melanie

2015-07-13 @ 15:32:03
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and Tv Freak Like Me

SV: Och han är kung i den serien =)

2015-07-13 @ 23:02:51
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: