Postat av: Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★

OMG! Tycker Alien är fantastisk och att effekterna är bättre än många effekter idag och långt verkligare! Älskar Ripley! Men kolla Aliens, ännu bättre!

Svar: Hahah! Jag förstod att jag skulle bli ensam om mina åsikter angående denna. ;) Men jag ska definitivt se de övriga Alien-filmerna och är nyfiken på vad som kolla skall. ^^
Melanie

2015-05-08 @ 08:55:39
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Postat av: Magnus

Det är klart att en del effekter är föråldrade, men samtidigt är det ingen CGI och det tycker jag känns rätt fräscht även idag. Och ja, det är en klassiker du sågar... :-)

Svar: Klassiker eller inte så tyckte jag inte om den. The Great Gatsby-boken är också en populär klassiker, men en av de tråkigaste böcker jag läst. ;)
Melanie

2015-05-08 @ 14:29:38
URL: http://www.spelochfilm.se
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Nu vågade jag läsa den och så hatiskt var en ju ändå inte =)
Men allt det där som du inte tycker om älskar jag. Tänk att på 70 talet hade man aldrig någonsin sett nått sånt här innan och tekniken, ljuset, musiken var helt nytt för sin tid. Och inga dataanimeringar. Och är bilden på Xenomorphen tagen från filmen så är den datagjord där, så ser den inte ut i originalfilmen. Och jämfört med andra filmer från samma tid så är denna, tekniskt sett, ett mästerverk. Sen få jag nog hålla med Anna, jag gillar nog också effekterna bättre i denna filmen jämfört med de filmerna som idag helt är uppbyggda på CGI.
Detta är ändå filmens som har skapat dagens skräck, utan den så hade vi inte haft det vi har idag. Men visst är den seg och jag tror nog att jag själv bara gav den 3 av 5, men det blir bättre i Aliens, mycket bättre =)

Svar: Ser fram emot att se Aliens och banka skiten ur den också, haha! :)
Melanie

2015-05-09 @ 16:00:00
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

SV: HAhahah. Men jag tror faktiskt att du kommer tycka bättre om den, den är ju ändå lite nyare men jag varnar dig, tekniken är fortfarande omodern =)

Svar: Haha, håller tummarna. :)
Melanie

2015-05-09 @ 21:24:42
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: