Postat av: När Annie fotograferar

Har du läst Cassandra Clare's nya serie, Lady Midnight, Lord of Shadows och så den sista kommer ut i höst. Så jääävla bra i mina ögon. Mycket bättre än Shadowhunters och Shadowhunter är i mina ögon nästan på samma nivå som Harry Potter... fast bara nästan.

Svar: Nej, det har jag inte. Ena halvan av mig vill göra det – eftersom den är så hajpad. Men andra halvan säger nej. Har nämligen inte varit så förtjust i varken Mortal Instruments eller Infernal Devices. x)
Melanie

2018-05-26 @ 11:40:22
URL: http://narannie.se
Postat av: När Annie fotograferar

Tyckte inte särskilt mycket om Clockwork-serien. Den kändes mest som om dem ville skryta med litterär kunskap. Shadowhunters skulle behöva lite bättre kärleksdrama, den känns väldigt "åh vi är menade för varandra-tonårsdrama". Men världen är bra, humorn rolig och twistarna oväntade. :-) Men The Dark Artifices är mer... jag vet inte, vuxen. Visst finns det element av "omg vi är menade för varandra" men den är helt klart den bästa av hennes serier. Blandar historia med nutid, morddrama med detektivarbete. :-) Så helt klart värd att läsa!

Svar: Jag kanske borde kolla in Lady Midnight då. ;)
Melanie

2018-05-27 @ 09:12:30
URL: http://narannie.se

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: