Postat av: Conny

Jag får nog säga att det är delad plats där, då jag har absolut inget emot att se äldre (även nya) svartvita filmer lika mycket som färg.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-06 @ 13:11:02
Postat av: Svante Håkansson

Om jag föredrar film i svartvitt beror helt och hållet på vilken typ av film det är. Om det är en tung dramafilm om förintelsen så är det fördel med svartvitt. Men om det är en köttig actionkomedi så föredrar jag färg.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-06 @ 14:08:53
Postat av: Åsa H

Svar = färg
Men här kommer brasklappen, det gäller de flesta filmer. Svartvita filmer ger ibland bara ett mer distanserat intryck då det inte är lika lätt att tycka att man är där. Å andra sidan finns det färgfilmer som är så dåliga att det blir samma effekt.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-06 @ 14:56:10
Postat av: Jennifer

Jag har absolut ingenting emot att se på filmer i svartvitt, men jag föredrar nog ändå filmer i färg:)

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-06 @ 15:51:33
Postat av: Emelie Hassel

Jag föredrar färg mest hela tiden men har inget emot att se en svartvit ibland. Får jag bara se svartvitt ibland blir det bara som en bra omväxlande upplevelse. Fick jag se för ofta svartvitt skulle jag sakna färgen !

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-06 @ 19:53:37
Postat av: pontus

Färg helt klart, är född på slutet av 90-talet så jag är ovan på att se svartvitt.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-07 @ 00:01:54
Postat av: Magnus

Föredrar färg alla dagar i veckan :)

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-07 @ 00:02:53
Postat av: Malin

Färg så klart tycker ej om svartvitt.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-07 @ 00:04:47
Postat av: Fanny

Jag föredrar film. Färgen spelar ingen roll. Många bra filmer gjordes när filmen fortfarande var svartvit så :) Även om jag nu är uppvuxen under 90-talets senare hälft med färgfilm i all ära.

Anekdotdags: En gång för länge sen när man fortfarande hade tjocktv, hade vi en dvd spelare som inte fungerade så bra tillsammans med tv:n när man spelade "brända" filmer. Filmerna blev svartvita! Därför blev den första gången av två som jag sett Harry Potter 4 , i svartvitt. Och jag säger dig att scenen i labyrinten & kyrkogårdsscenen direkt efteråt var bra mkt läskigare i svartvitt än i färg.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-07 @ 12:05:34
Postat av: Micke

Jag föredrar färg, men vissa filmer är bättre i svartvitt.

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-07 @ 14:04:32
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se
Postat av: Michael A

Gillar bägge, men föredrar nog färg, så vitt jag vet!

Svar: Lycka till!
Melanie

2017-07-12 @ 21:54:14

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: