Postat av: Micke

Hej!

Tack för din kommentar! Kul att du gillar min blogg!
Jag såg filmen igår med en polare, en riktig actionrökare, perfekt fredagsfilm!

Jag ska börja följa din blogg.

Svar: Jag läste informationen om dig på din blogg - jäklar vad många filmer du har! Jag har alltid sett mig själv som filmsamlare men jag bleknar i jämförelse ;) Känner dock att jag kan relatera till mycket som du skrev, jag ogillar också starkt att folk på bion skrattar på fel ställen, pratar osv. Jag kommer definitivt följa din blogg!
Melanie

2013-08-31 @ 13:19:48
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Micke

Jag har samlat på film sen mitten av 80-talet. Först VHS, sen DVD och nu BD. Min DVD-samling är 3000+.

Jag köpte en ny TV för ett år sen, och en BD-spelare. Har du uppgraderat till Blu-Ray?

Svar: Haha ja det är kanske därför jag inte har kommit ikapp, eftersom jag inte var född då ;) 3000+??? Måste se underbart ut! Älskar personligen min "lilla" filmsamling och tycker den gör mitt rum så fint, så du måste ha det jätteschysst hemma. Har du tänkt att göra en "movie-shelf tour" någon gång? Skulle vara himla intressant att se vilka filmer du har =D
Nej det har jag tyvärr inte. Jag använde en Ps3:a förut hos min pappa men nu bor jag med min mamma och här har vi bara DVD. Jag vill köpa en egen Ps3:a med inbyggd blu-ray men då tänker jag istället att jag för dem pengarna skulle få en himla massa filmer och därför skjuter jag upp det hela tiden. Men tänker hela tiden att jag ska skaffa mig en blu-ray i någon form :P
Melanie

2013-08-31 @ 13:38:29
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Micke

Får man fråga om din ålder? Jag fyllde själv 40 i somras.

Jag har både en BD-spelare (Pioneer BDP-140) och en PS3. Vid sidan av film så är TV-spel ett stort intresse.

Det är grymt bra bild på Blu-Ray! När man gick över från VHS till DVD så tänkte man: "Jäklar, vilken bild! Kan det bli så mycket bättre?" Nu när man har gått över från DVD till BD så tänker man samma sak.

Här kan du se min DVD-samling:
http://mickemovie.bloggagratis.se/2011/08/17/6052290-min-dvd-samling/

Svar: Jomen visst det spelar ju ingen roll =) Jag är nyligen 18 år fyllda =)
Men är det samma bild på ps3 som en blu-ray spelare? Jag vet ju att ps3 har inbyggd blu-ray men det kanske ändå finns någon skillnad? haha jo jag tror att spel och film går lite hand i hand, jag är också intresserad av tv-spel. Dock gillar jag inte datorspel i samma mängd av någon anledning =P

Måste verkligen skaffa mig en blu-ray, jag antar att du är nöjd med din modell? För det finns vissa blu-ray spelare som många klagar på och sådana vill man ju hålla sig undan ifrån. =)

Ska genast kolla in det!
Melanie

2013-08-31 @ 13:54:08
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Micke

Oj, 18 år! Så ung, så oförstörd... :-)

Det ska inte vara någon skillnad om man ser en BD-film med PS3 eller en stationär BD-spelare.

Jo, jag är nöjd med min Pioneer, den har funkat felfritt. Den kostade 990 kr, men nu får man en BD-spelare för en femhundring. Så det är bara att investera i en. Glöm inte att köpa till en HDMI-kabel, för det brukar inte följa med någon.

Svar: Haha, tror du ja xD känner mig dock fortfarande som 15 ^^
Vad bra då =D Men ps3a är ju dyrare så lär antagligen köpa en enskild blu-ray...
Jag kollade upp blu-ray på cdon och där kostade en pioneer 888:-, men ska se om jag hittar en billigare =) tack för hjälpen =D
Melanie

2013-08-31 @ 14:07:15
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Micke

Vilka slags filmer gillar du?

Jag är allätare, ser på allt från tecknat till splatter, men ser helst på skräckfilmer.

Svar: Jag gillar det mesta, men med skillnad från dig så ogillar jag skräck ;) men komedier, drama, thrillers, äventyr, tecknat/animerat, action o.s.v. går allesammans väldigt bra =) Just nu är jag också inne i en tv-serie fas så jag ser för tillfället mycket sådant också =) Gillar du att se tv-serier eller är du mer en film-människa? =)
Melanie

2013-08-31 @ 18:34:35
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Micke

Jag ser mest på filmer, men ser även på TV-serier.

Har en hel del serier på DVD: 24, The Sopranos, Ghost Whisperer, Heroes, Lost, Prison Break, Boardwalk Empire, Game Of Thrones, The Walking Dead.

Jag har även äldre serier som Familjen Macahan, MacGyver och Twin Peaks.

Svar: Åå jag älskar Game of Thrones! Heores och Lost är också bra =) Själv är jag mer för "nyare" serier, men vissa äldre har jag uppskattat också. Jag gillar Lost, The Simpsons, Once upon a time, NCIS, True Blood, Game of Thrones, Heroes, Fame, Friends, The vampire diaries, Grey's anatomi, Desperate housewives, Solsidan, Glee m.f. =)
Melanie

2013-08-31 @ 18:59:58
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: