Postat av: Amanda

Vad tråkigt att du inte tyckte om den :/ Jag tror att Ghibli (kanske lite mer än andra filmer) är så speciella i smaken att vissa verkligen gillar dem, medan andra inte alls förstår sig på charmen. Det är den sortens japansk animering, helt enkelt ;) och rörande teorin så skulle jag tyvärr gissa att den är falsk, även om det förstås skulle skapa lite mer djup i historien. Men eftersom sandalen tillhörde någon annan egentligen, Miyasaki inte gått ut med något liknande (han är öppen med groteska teman i andra Ghibli-filmer) och Japan faktiskt har en kultur av andar som Totoro (egentligen Tororo som i västerländskt troll) som inte nödvändigtvis är onda eller goda, tror jag det var långsökt. Hoppas du gillar någon av de andra filmerna bättre!

Svar: Jag tror du har rätt, och förhoppningsvis blir filmerna bättre och bättre när man vänjer sig på det speciella stuket. :)
Melanie

2014-10-22 @ 06:51:31
URL: http://bokpandan.blogspot.se
Postat av: Towe

Anledningen till att de olika sakerna inte förklaras är för att filmen är gjord för japanska-tittare. De vet redan allt sånt och behöver inte någon förklaring.

Men åh! Totoro är ju en så fin film!

Svar: Jo det förstår jag, men eftersom jag bor i Sverige så ville jag ändå kommentera det. ;)
Melanie

2014-10-26 @ 13:05:01
Postat av: mli

Hahah uppenbart:P

Mmm totoro är fin, tkr att det inte händer så mkt ären del av charmen - fast det händer ändå saker bara att de inte är så stora o intensiva som i en actionfilm. De är små och betydelsefulla och därmed inte dirket tråkiga....fin o charmig helt enkelt (att det är en barnfilm och inte som disneys "vilda" filmer, alltså"vilda" i jämförelse;))

Hoppas all är bra Mel!!

2014-10-27 @ 18:14:08

Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)


URL/Bloggadress:


Kommentar: